Full fart!

Helt otroligt hur effektiv jag varit ikväll, nästan så att jag tror att jag sugit upp all Lillys energi. Slutade jobbet halv tio, väl hemma var Lilly vaken i vanlig ordning och som alla andra kvällar så förväntade jag mig inte att hon skulle somna före 00.00. Men precis som med en trisslott, plötsligt händer det och hon somnar före midnatt. Jag blev så till mig så jag visste varken ut eller in. En massa tid över att göra vuxensaker innan jag måste sova för att orka jobba imorgon. Så jag gjorde som alla andra när man får vuxentid (kanske inte det ni tänker) jag pimpade krukor och insåg att jag i sex månader dragit på att plantera om dom där satans blommorna. Så jag gav alla blommor ny jord, spillde jord över hela köket vilket ledde till att jag städade hela köket, sedan blev kläderna smutsiga så jag tvättade, väl i tvättstugan såg jag berget med ren tvätt och städade Lillys garderob. Efteråt öpnnade jag kylen och insåg att imorgon måste vi handla, vilket ledde till en handlingslista och jag gick igenom kyl, frys och skafferi, vilket slutade med att jag städade frysen och kylen.. 

Som man brukar säga.. Det ena ledde till det andra. Nu är klockan efter midnatt och jag ska upp och jobba, jag avslutar detta inlägg med ett konstaterande... Dygnet har för få timmar eller så jobbar jag för långa jobbpass.  

Ny jord till alla blommor! Där skymtar ni även mina nypimpade krukor. (Har jag sagt att jag gillar dekorplast?)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0