Halsen

Lilla vän, ibland är jag så glad att du inte förstår allting som händer runt omkring dig❣️
Igår var vi och skulle kolla i halsen, något vi tjatat om i tre år, det tog 3år innan någon faktiskt skickade oss vidare. Det visade sig att dina halsmandlar och din körtel bakom näsan behöver opereras bort och nånstans kände jag att räcker det inte nu?!
Fastän de är vanligt, det opereras dagligen på barn runtom i Sverige så kände jag bara hur det börjar vara nog. Det är något hela tiden och vi drunknar i tankar, kallelser, telefonsamtal och oro. Varje sak vi undersökee hittar vi något avvikande, jag skulle så gärna vilja byta med dig🎈
Men du håller humöret uppe, ovetandes om så mycket som pågår omkring dig, fastän endel inom vården är helt värdelösa på att bemöta dig så lyckas vi vända situationen till något bra, något kul. För en av dom viktigaste sakerna för oss är att du har roligt på sjukhuset, att du får skratta och inte vara rädd och ledsen när vi åker dit eller hem. Dom flesta av personalen är helt fantastiska med dig, dom skojar, skrattar, dansar och blåser bubblor. Sen händer det att det blir som idag, någon med noll känsla som bara är där för att göra sitt jobb, som inte ser den lilla Molly som inte förstår vad som ska göras. Som inte förklarar, skojar, skrattar utan bara gör och det blir fel, du blir rädd och ledsen och då är det redan försent. Men tillsammans fixade vi ett bra sjukhusbesök som vi avslutade med en strösselglass och rally i korriderna med barnvagnen 💛

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0