Ett par flygande mammabröst

Jag kan inte förstå denna debatt som är kring amning. Vad finns det att disskutera?

Menar folk på allvar att dom äcklas av amning så behöver dom väl inte titta?! Denna debatt skulle aldrig existera kring andra människgrupper, exemplevis invandring för då är man rasist eller kring överklassen för då är man avundsjuk..

"Jag tycker inte människor i fula kläder ska få vistas offentligt och ännu mindre på restauranger, cafe och andra ställen där jag ska vara för dom äcklar mig, måste dom ut så kan dom väl vara där ingen ser.." Ja ni hör ju själva hur det låter. Jag tar hänsyn till människor i min omgivning när jag ammar, jag slänger inte upp bröstet på bordet och ropar "nu ska vi äta Lilly", jag lägger en filt över och försöker ge mitt barn mat, som denne behöver minst lika mycket som dig och mig. Det är en av dom mest naturliga sakerna som finns och människosläktet skulle inte funnits om det inte varit för detta.

Jag kan inte förstå.. Tror folk att jag njuter av att amma mitt barn offentligt med en massa dräpande blickar runt omkring? Jag ammar för att mitt barn behöver mat, inte för att visa upp mig eller för att det är så roligt att amma. Dom som yttrar sig negativt angående amning kan aldrig ha ammat sitt barn och veta hur det är när ens barn blir hungrig.

Jag stör mig på människor som smackar när dom äter, det ger ändå inte mig rätten att säga att dom ska, sluta smacka, äta inne på toaletten eller helt enkelt stanna hemma. Det är något jag helt enkelt får acceptera. Vissa ammar, andra smackar och endel har ful frisyr. Har vi det så förbannat bra i sverige så vi måste föra heta debatter kring amning offentligt istället för att bry oss om det som egentligen är relevant?!

Lilla landet lagom, här får man inte sticka ut, ej heller vara som alla andra. Alla är så unika och går sin egen väg, samma väg som alla andra..
Jag kommer amma när det behövs, jag kommer ta hänsyn till omgivningen så pass mycket så att dom slipper se ett par hängiga mammabröst flyga förbi när dom avnjuter sitt årgångsvin, men jag kommer aldrig vänta med att ge mitt hungriga barn mat för att det stör någon..



Kommentarer
Anonym

Punkt!

2013-05-22 @ 17:01:11
Natalie - Mamma till Liten <3

Håller så med dig! Jag ammar lixo inte för att det är så jävla kul utanför att min lilla bebis skriker av hunger :/ sen har jag som dig en filt över. Kan hålla med om att man inte behöver skylta med sina tuttar så alla ser men att behöva stanna hemma eller gå in på toaletten är ju bara ett skämt. Suck säger jag bara. Och blev så irreterad på Blondinbella när hon skrev att ho inte ska amma offentligt, förstår inte varför man yttrar sig när man inte varit i situationen. Så hon ska stanna hemma då så länge hon ammar. Aldrig gå ut? Haha Tjena ! Ska blir spännande att se var hon säger sen när hon fattar vad allt innebär.

Tack för din fina blogg och mogna normala åsikter ;)

2013-05-22 @ 21:09:24
URL: http://www.liten2013.wordpress.com
Natalie

åhh, det är så jävla sjukt!!! Den där Blondinbella kan ju ta och köra upp nått... Att så många mammor, inklusive jag själv, ska behöva ha ångest när man ska någonstans pga amningen är ju inte klokt. Att mata sitt barn är det mest naturliga och fina i världen.

2013-05-23 @ 14:52:18
URL: http://www.mynameiswhatever.blogspot.se
Lina - Mamma till Wilma & Wiola

Bra skrivet !! Helt naturligt .. Dom som stör sig på sånt måste ju ha nått allvarligt fel ? De handlar väl inte att skylta med eller visa upp sig ! De handlar om att mata sitt barn ! Spelar väl ingen roll vars man är ! Är barnet hungrig så är de ju :) perfekt att de alltid är rätt temp + att man bär de alltid med sig :) mycket bra skrivit :)

2013-05-23 @ 18:12:30
URL: http://Liniz.blogg.se
Lina

Bra skrivet! Helt rätt!

2013-05-23 @ 20:36:22
moa

Åh vad jag håller med Johanna! sjukt bra skrivet! Jag blev också sååå arg när blondinbella skrev sådär! "jag kommer aldrig amma ute, det är äckligt!" gud hoppas hon får äta upp det haha. Det är ju inte som att man vill slänga fram bröstet hit och dit, men barnet kommer ju alltid först!

2013-05-27 @ 11:58:31
URL: http://gullbrand.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0