Lite Tips

När jag var gravid så ville jag veta så mycket som möjligt om allting, vad är bra att veta, att ha hemma och att tänka på. Jag fick många tips och goda råd, men det var även mycket som jag inte fick veta och mycket jag inte hann ta reda på i och med att Lilly kom lite tidigare än jag räknat med.
 
Så jag tänkte ge några snabba tips till alla gravida läsare, finns hur många som helst så jag kanske delar med mig av fler senare.
 
♥ Jag föredrog att ha omlottbody till Lilly när hon var nyfödd, mycket enklare att ta på istället för att börja dra över huvudet, men det är nog en smaksak.
 
♥ Införskaffa en näs Frida eller annan nässug, kan vara en av dom bästa sakerna i världen när man är småbarnsförälder.
 
♥ Salvan inotyol, supersalva mot allting. Funkar även fint till andra saker än röda barnrumpor, exempelvis om man bränner sig, är torr eller om bebisen blir röd om halsen från mjölk och dreggel :)
 
♥ Handsprit, räddaren i nöden! Att sprita händerna är en av dom bästa tipsena jag kan ge, en liten bebis blir lätt sjuk och att sprita sig (och dom som hälsar på) kan hjälpa mot bla förkylningar.
 
♥ Amningsnapp, guds gåva mot såriga och onda bröst!
 
♥ När bebisen kommer, ta kort! vi har flera tusen bilder på Lilly och jag tycker ändå det känns som att vi tog för lite kort när hon var nyfödd och så även nu,
 
♥ Det är ingen lek när mjölken rinner till (om du frågar mig i alla fall), brösten spränger och det i princip sprutar mjölk ur dom, men det lugnar ned sig och blir bättre. Vilket jag inte trodde att det skulle bli, jag trodde dom skulle göra fruktansvärt ont tills jag slutade amma om sissådär ett år.
 
 
♥ Och framförallt, känns något konstigt ÅK IN! bättre en gång för mycket än för lite. Du känner din kropp bäst, ingen annan! Talar bara av egen erfarenhet, hade inte vi åkt in den där torsdagen så hade dom inte märkt att Lilly mådde dåligt i magen, dom hade inte sett att hon var 43% för liten och dom hade inte plockat ut henne, en vanlig förlossning gick inte då hon inte hade klarat av det. Läkaren berättade att hon hade inte klarade sig länge till i magen.


Kommentarer
Bella - Leos mamma

Ja, det funkar! Jag har bara gjort en gång, men såg ändå en liten skillnad. Men man ska nog vara försiktig med att göra för mycket

2013-03-08 @ 18:35:16
URL: http://bellahs.blogg.se
Nina

Jättebra tips, håller med om omlottbodys. Bästa!

2013-03-08 @ 21:31:05
URL: http://ninajustme.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0