Nätter

Vi har försökt få Lilly att sova i hennes rum, så kanske hon inte blir lika störd av oss när vi sover. Men det har inte gått enligt planerna, hon vägrar somna i rummet utan har somnat hos mig och sedan har jag burit in henne i sängen. Efter detta har utspelat sig några dagar så har jag bestämt att hon fortsätter att sova i vårat sovrum.. 

Inatt sov hon så sött i sin säng, sånna stunder kan man verkligen titta på sitt barn i timmar. Det ser så fridfullt ut där hon ligger och helst vill man bara plocka upp henne och lukta i hennes hår.. Sedan lägger man sig själv, hinner precis börja drömma någon fantastisk dröm och BAAM! Där vaknade barnet, full i gråt och snor och den där fridfullheten är som bortblåst. Efter x antal omsomningsförsök, en ny blöja, en flaska välling. Allt detta med blodspränga ögon för att man aldrig lägger sig i tid så erkänner jag mig besegrad.. Det slutar med att vi ser babblarna i sängen och tillslut somnar den lilla, med fötterna i mammas ansikte. 




(Våra nätter senaste tiden)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0