Lördag

Klockan är halv fyra på natten, mannen ligger och andas tungt bredvid mig och jag kan inte somna om. Lilly ligger på avdelningen bredvid och idag eller imorgon blir jag utskriven från sjukhuset och vi får flytta över till hennes avdelning, vilket kommer kännas väldig skönt då vi får ha henne med oss på rummet då. Just nu ligger hon i en värmebädd (heter det så?) och har slangar kopplad till sig för både mat och lite annat. Men det ser värre ut än vad det är och vi tar en dag i taget..

Igår skulle vi egentligen gått in i vecka 36 (35+0), men istället fick vi en liten docka. Hon har faktiskt även hår, ni ska få se bilder på henne senare, men just nu är det så mycket slangar och saker så inte ens jag har sett hennes ansikte ordentligt, förutom i två sekunder när jag låg på operationsbordet och dom plockade ut henne.

Mannen ska nog åka hem en sväng i helgen och packa med lite mer saker, så som mer kläder då vi bara hade packat för typ två dagar, min dator så vi kan roa oss med något och lite annat. Själv är jag alldeles för öm för att sätta mig i en bil i flera mil, mitt mål är att när jag blir utskriven från avdelningen ska jag gå ut och andas frisk luft, sen är jag nöjd.

Och jag vill tacka alla underbara läsare för eran omtanke :)



Kommentarer
Sofiaa

Stort grattis till lilltjejen, förstår att det måste vara omvälvande att så "hastigt" bli föräldrar. Men skönt att lillan mår bra iaf. Lycka till. Själv väntar vi på vår bebis som blev fullbakad igår:)//Sofia

2012-11-17 @ 09:57:44
Jessica

Kan bara föreställa mig vilken omställning det blev i ert liv helt plöstligt! Det är kul att se att både du och lilla flickan verkar må bra!

2012-11-17 @ 11:41:31
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0