Vilken vecka ?!

Det är många som frågar mig vilken vecka jag är i och mitt svar blir samma till alla, att jag inte riktigt vet. Det jag vet är att det är nånstans mellan 13 och 16. Hur det blev såhär kan jag förklara.
När jag var i vecka åtta plus nånting och skulle skriva in mig så blev jag skickad till sunderbyn för ultraljud då min barnmorska tyckte det var en bra ide pågrund av flera orsaker. Väl där så berättar dom att jag inte är i vecka åtta, för dom kan inte se något embryo, (alltså barn om man så vill kalla det.)
Det resulterade i att dom tog prover och jag fick en ny tid en vecka senare med orden "antingen så finns det inget foster eller så är du tidigare än vad man trott". Både jag och A var nervösa och rädda i en vecka, skulle det visa något den här gången? Fanns det någon som levde där inne?
En vecka senare åkte vi och tog fler prover och gjorde ultraljud igen och då ser man att den växt, men den var bara en liten liten prick på en skärm och vi fick då veta att vi inte var i vecka nio som vi skulle ha varit utan var nånstans mellan vecka 4 och 6.
Så därför vet vi inte ännu riktigt vilken vecka vi är i, men vi har räknat från vecka fyra för att slippa bli bakåtflyttade och hellre bli framåtflyttade.
Och om en månad så ska vi på ultraljud och då får vi veta mer exakt :) Vi har iallafall fått höra hjärtljud och det känns underbart och barnmorskan trodde det var en liten flicka som gömde sig därinne.
Men enligt min barnmorskas beräkningar så är det lilla hjärtat beräknat till 24 December, på självaste julafton, men det är fort att det ändras på ultraljudet.


Kommentarer
Johanna - Mamma till Ella

Vilken julklapp ni får isånafall! Åh så himla kul! Visst får jag komma och snusa bebis då ;) finns inget som luktar lika underbart :)

2012-06-18 @ 21:17:05
URL: http://johanaj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0