Jag vill göra något storartat

Vi har alla drömmar om olika saker, vad vi vill göra, uppnå och lyckas med. Det kan vara att skaffa barn, köpa hus, åka utomlands, köpa hund och så vidare..

En av mina stora drömmar är att hjälpa människor,
människor som är i stort behov av hjälp på olika plan..


Jag är uppvuxen med att man ska hjälpa människor som är i behov av hjälp, vi hade en man som bodde hos min mamma när jag var liten, som var i behov av hjälp och mamma tog hand om honom i flera flera år tills han flyttade till himlen. Jag tror det var fruktansvärt nyttigt för oss barn, att se att man ska hjälpa andra, ta hand om människor som är i behov av hjälp och få respekt för människor med funktionshinder eller människor med särskilda behov, för vi är alla olika..

Jag skulle vilja hjälpa barn och ungdomar som är i behov av hjälp, som har det trassligt hemma och behöver något stabilt i livet. Jag skulle verkligen inte ha något problem med att ha extrabarn, som helgbarn eller veckobarn. Ta hand om barn och ungdomar som aldrig någosin fått det ett barn allra mest behöver, trygghet, kärlek och något stabilt att stå på. Jag skulle kunna offra all min fritid, om jag bara visste att jag gjorde ett barns liv värdefullt, fullt av kärlek och lycka och fick se dom lyckas i livet.

Min dröm är att bo i ett ganska stort hus, ha tre barn och såklart min Baltazar, vara gift med Andreas, ett jobb som ger mig något, ett jobb som känns viktigt, ett jobb med människor.
I detta hus ska jag rymma iallafall ett extrabarn och jag ska även ta hand om mina föräldrar/svärföräldrar när dom blir gamla, dementa eller helt enkelt inte kan ta hand om sig själva.. Jag ska sova med gott samvete varje natt att jag iallafall gör skillnad.

Vad är era mål och drömmar?

En annan sak som verkligen skulle vara unikt och väldigt lärorikt är att åka till ett fattigt land och jobba som volontär, se hur andra människor lever och jag tror alla svenskar skulle må bra av att se dom sämre sidorna av världen, bara för att förstå hur bra vi egentligen har det och för att se hur allting ser ut.




För i slutändan handlar allting om att jag ska kunna gå och sova med gott samvete,
det handlar inte att jag ska ha ångest över andra människors val och mål,
det handlar om mina val, mitt liv och mitt samvete..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0