Svar på tal

Jenny om Det kom tårar:
Vad spännande att jobba på rättpsyk. Kan du inte berätta lite om ditt arbete? Vet att du har tystnadsplikt, men du kan väl berätta hur en dag ser ut och vilka arbetsuppgifter du har.



Hej Jenny, jag kan i princip inte berätta något, detta för det du nämner, tystnadsplikt. Jag gör allting känns det som, det jag jobbar som är skötare, alltså finns på plats bland våra patienter, några saker jag gör är; hjälper dom med deras behov, serverar mat, aktiverar dom, pratar med dom, försöker hjälpa dom med deras individuella behov, mina arbetsdagar är aldrig lika varandra, detta för att det är människor jag jobbar med.

Det är det bästa jobbet jag någonsin haft, jag trivs med personal och patienter..
Jag har alltid velat jobba inom psykiatrin och har äntligen fått chansen att göra det.

Men jag tror inte alla skulle passa att jobba inom psykiatri, i och med att det krävs mycket tålamod och skinn på näsan, allting man kan få höra och se ska bara rinna av en och man får aldrig ta något personligt.. Det är trots allt människor som lider av någon psykisk sjukdom och är i behov av hjälp jag jobbar med.

Många har nog en skrämmande syn på att jobba på ett psyke, men jag är aldrig rädd. Vi bär exempelvis alltid ett larm, är aldrig helt ensamma och har en bra laganda personalen emellan.

Där jag jobbar är det låsta avdelningar till skillnad från vissa andra ställen. Patienterna har egna rum där dom sover och kan vistas, vi har även rastgård, park och allrum där dom äter, ser tv, umgås, spelar spel och liknande..

Något annat du undrar ?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0