Insamling

Jag har startat en insamling till solvända. Dom forskar i plötslig spädbarnsdöd. Det var ett enkelt val. Min kusindotter gick nyligen bort i psd, så otroligt fruktansvärt! Ingen förälder ska behöva begrava sina barn, ingen ska behöva gå igenom det dom gör just nu. Jag kan inte sätta mig in i deras situation, hur fortsätter man kämpa? Hur överlever man en sådan förlust? Alla dessa föräldrar som har tappat sitt barn, i psd eller något annat, det är ena verkliga krigare. Som trots denna stora förlust stiger upp på morgonen, kämpar med livet och orkar fastän en sådan stor del av ens hjärta är borta. Jag önskar det fanns mer man kunde göra, alla kan inte göra allt, men alla kan göra något. 

I butiken finns det armband man kan köpa där alla pengar går oavkortat till solvända. Det finns två varianter beroende på hur mycket man vill ge. Ett med text och ett utan, jag valde ordet sunrise till armbandet, som betyder soluppgång. Detta för att solen går ner alldeles för fort för flera hundra spädbarn varje år. 
Ska man köpa ett armband så måste man betala kontant eller via swish. Det går även bra att sätta in pengar direkt till insamlingen. (Se bild). 



Armbanden kan även skickas. 


Kommentarer
Anonym

Jag måste bara få tillägga detta:

Jag har sett många barn kämpa för sina liv (cancer), ett av de första var 1 år, han kämpade 1,5 månad. Föräldrarnas förtvivlan var obeskrivlig, särskilt sista dagarna. Men bara minuter efter hans död försvann rädslan och sorgen ur deras ögon, de skakade, men de log, de hade inte lett på veckor. De berättade hur tacksamma de var, dels för stödet från vården, men främst för att de fick ett helt år med honom. Det var värt det och de skulle göra det ingen.

Jag vet att denna lättnad inte alltid uppstår, jag vet att den försvinner så fort man kommer hem. Att sorgen infinner sig.

Men att förlora sitt barn i en olycka, eller psd, att inte kunna ta farväl, det måste vara värre. Det borde väl vara tvärtom, men när man sett ett barn lida till döds, då blir döden inte bara något hemskt, det blir en lättnad.

Men precis som du säger, ingen förälder ska behöva begrava sitt barn. Jag tycker även det var ett bra initiativ att ta in armbanden.

2015-03-14 @ 14:51:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0