Trots, ett helt liv av trots

Lilly befinner sig mitt i en trotsålder, dom där j-vla trotsåldrarna löser ju bara av varandra och pågår hela livet. Får hon inte en glass så blir hon arg, får hon en glass så blir hon arg ändå för då är det något annat som inte stämmer.. 

Låt mig dra ett exempel, Lilly vill gå på ok och köpa glass, jag säger nej och förklarar så pedagogiskt jag bara kan att man inte kan äta glass varje dag. Som att hon bryr sig?! Klart att man kan äta glass varje dag, jag är snart 26år så jag förstår att man kan, men man bör inte.. Lilly skriker ut sin frustation för att hon har en sån bajsdålig mamma, när mamma sa att det blir ingen glass idag så var Lilly tvungen att stampa och hoppa samtidigt som hon skrek högre än dom där hemska leksakerna man kan köpa utomlands som spelar 5000decibell. Omän hon hade fått en glass så hade hon varit arg, på att hennes socka är fel färg, att jag sitter på fel stol, att tröjan inte sitter rätt.. 

1235678910, andas djupt... Djuuupt... Det går snart över och då kommer nästa trots... 

Tur att denna lilla människa kan vara hur gullig och söt som helst, för när hon kryper upp i famnen och viskar mamma så är allting bortblåst.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0