Mitt täcke!

Lilly sover med oss i våran säng, det har hon alltid gjort. I början kämpade vi med att hon skulle sova själv, men med tanke på hennes kolik (sova tio minuter, skrika 60 minuter) så gav vi upp, vi testade allt men gav upp och lät henne sova i våran säng, enda sättet att få henne att sova en stund i alla fall. Det har aldrig varit ett problem att sova tre och alla i familjen trivs bra med det. Jag och Andreas är så vana att ha en virvelvind mellan oss så nu reagerar man inte när någon sparkar en i ansiktet mitt i natten.. 

Det enda problemet jag har är att vi har ett dubbeltäcke, alltså ett superstort täcke som hela familjen sover under. Jag älskar verkligen detta täcke och trivs med att alla sover tätt intill varandra under samma täcke. Lilly däremot delar inte den känslan, hon vill gärna sova utan täcke, alltid! Hon somnar med täcket högt uppdraget och när hon väl sover sparkar hon av sig det och ligger på täcket istället. Vilket resulterar i att jag blir utan täcke. Men tjurig som jag är så lyfter jag bort henne från täcket och sedan fortsätter denna procedur tills jag ger upp. Dessutom vägrar jag att byta ut täcket till ett vanligt. Hur kan man sova utan täcke? Fick vi med oss rätt barn från bb? Omän det är 30 grader varmt måste man ha täcke! Lilly skulle dock inte ha det om så temperaturmätaren skulle visa minus 20 grader. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0