Snart sex år

Snart sex år med dig, det känns som en evighet sedan vi möttes första gången. Vad gjorde jag innan jag började bygga ett liv med dig? 

I år har vi varit gifta två år, förlovade fyra och tillsammans sex år. Tiden springer iväg och våran galna avkomma blir tre år i år! Har vi börjat bli gamla? 


Vi har hunnit med mycket, det känns som att vi levt ihop så många år så det förflutna har suddats bort bakom horisonten. Har inte vi alltid levt tillsammans? Har inte vi alltid skrattat åt dåliga interna skämt tillsammans? Har inte du alltid retat dig på mina klädhögar? Har inte jag alltid stört mig på din sova-åt-helvete-för-nära sovstil?  

Tänk att vi är föräldrar, blev det som vi tänkt? Jag tror livet blev bättre än vad vi trott, okej jag trodde barn gillade att sova lika mycket som mig, där fick jag en käftsmäll av verkligheten när det visade sig att våran blöjninja gärna sover men mitt emellan sina föräldrar, sparkandes ninjasparkar och somnar inte förrens åt helsike försent. 

Vi är inga experter på att vara föräldrar, men vem är det? Vi äter inte alltid enligt kostcirkeln, vi glömmer ibland d-droppar och konsumerar lite väl mycket välling ibland. Ibland tar vi kanske för mycket badskum när vi badar och allting är inte ekologiskt. Vi glömmer ibland att ninjan fångar upp varje fult ord vi säger och jag slår mig väl inte för brösten när hon berättar i kön på ica att pappa gillar öl, okej det är inget jag är stolt över och kommer skriva in i mitt cv. Men jag blir varm i hjärtat när hon på kvällen kryper upp i famnen med tutten, dockan och ett täcke för att slutligen somna. Där nånstans känns det som att vi har lyckats och alla ord som "bajs, piss, öl, epa" är utsuddade och jag förtränger att hon berättade för en okänd kund i butiken att hon har pissa på mattan. 


Det är inte alltid lätt att vara mamma, fru och egenföretagare. Men jag gör så gott jag kan och försöker få tiden att räcka till och jag älskar dig A för att du ser mig, du ser när jag är helt slut, du tar hand om hemmet när jag har fullt upp med butiken, du hjälper mig med mina galna ideer och du gör det du tror är bäst för din familj. Jag och huliganen här bredvid hälsar att du är fantastisk! 

Ps. Lilly berättar för mig att "pappa, ööööl, epa". Du kanske har något att förklara för mig Andreas? ;) 



Kommentarer
Lina-mamma till Wilma och Wiola

Så jäkla sant de är de du skriver 😂😃👍👌

2015-04-06 @ 12:29:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0