Det enkla

Lilly vaknade mitt i natten, klarvaken. Så vi låg och pratade, pappan i huset jobbade natt så det var bara vi tjejer hemma. Vi pratade om vad alla heter, hur många glassar vi brukar äta och vad hon hade gjort i veckan. Fastän klockan var mitt i natten och jag helst bara vill sova så kan jag inte sluta förundras över denna lilla tjej. Vi bara låg där med huvudena bredvid varandra, hon visade med händerna hur många år hon är och det är sådana stunder man känner sådan otrolig kärlek till sitt barn, inget bråk, ingen trots utan bara jag och hon, liggandes under ett stort täcke i ett mörk rum, pratandes om helt orelevanta saker. Efter ett tag kröp hon upp och la huvudet sitt på armen min och somnade. Vi är faktiskt väldigt bortskämda med att Lilly ofta somnar i famnen eller liggandes tätt intill, visst ibland kan det vara lite jobbigt men vad är bättre än att ha sin egna lilla blöjninja sovandes i famnen?! 

Ibland tror jag vi glömmer stanna upp och bara se det enkla. Vi behöver inga lekland eller roliga spel på ipaden för att våra barn ska vara lyckliga, vi behöver bara lyssna och ligga tätt bredvid.
 
Men visst är det skönt ibland med ett spel på ipaden eller en stund på ett lekland, det kan jag inte neka. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0