Ut och iväg

Igår (klockan är efter tolv) var det lördag, jag och maken tyckte vi skulle göra något annat än fixa lokalen eller dega hemma. Så vi bestämde oss för att åka på ikea, ungefär en gång per år gör vi detta, kör bil i mer än två timmar enkel väg för att komma till ett varuhus som egentligen inte ens är roligt. Vi handlade några småsaker, mest bara för att vi kunde. Stod i kö i ungefär två liv, det var ju nämligen löningshelg, villet jag inte tänkte på. Nåja, ut och iväg var vi. 

Nästa vecka jobbar jag sex dagar, känns som att jag skulle behöva sova tre veckor istället. Undrar om det är okej för chefen?! 
-" Hej det är Johanna, jag är trött och lite småless att stiga upp på morgonen. Är det okej om jag tar en sovmorgon i tre veckor eller kanske sju år?" 

Förresten, ställ fram klockan nu inatt så ni inte kommer försent till vad ni nu kan tänkas ha för viktigt att göra en söndag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0