Jag ska lära dig allt...

Tänk att jag ska följa din väg mot vuxenlivet. Jag ska göra allt i min makt för att guida dig till att bli en bra människa, omtänksam, snäll och glad. Jag ska lära dig att ingenting är omöjligt och att du ska kämpa för det du vill. Jag ska lära dig att vänner kommer och dom går, pengar är inte allt här i världen och familjen är det viktigaste du har.
 
Jag kommer att göra dig galen, jag kommer att skämma ut dig och du kommer sucka åt mig. Men det gör ingenting för jag vet att när du sen sitter där själv, med egna barn. Då kommer du förstå, du kommer förstå varför dina föräldrar gjorde som dom gjorde och du kommer förstå att allt vi gjort var för att vi älskade dig.
 
Jag ska älska dig tills jag inte längre vandrar på denna jord, jag ska ge dig all min kärlek varje dag och förklara för dig människors lika värda. Att hudfärg spelar ingen roll, att människor med handikapp är underbara människor det med och att gamla människor en gång var lika ung som dig. Jag ska lära dig att stå på dig och aldrig acceptera att någon människa far illa.
 
Jag ska lära dig att avundsjuka är inget att sträva efter och att älska sig själv är så otroligt viktigt. Jag ska förklara för dig att det gör ingenting om du inte vet vad du vill bli när du blir stor. Det gör heller inget om du inte gifter dig och köper hus, utan istället gör något annat. Så länge du gör det för att du själv vill det.
Bara du kan hitta vägen till din egen lycka.
 
Jag kommer torka dina tårar, jag kommer lägga plåster på dina knän, jag kommer göra flätor i ditt hår och gå på din examen. Jag ska hålla dig hårt i min famn och viska att allt kommer bli bra. Jag ska skydda dig mot världens elakheter så gott jag kan.
Jag ska ordna kalas åt dig, blåsa såpbubblor, fara på picknick och pussa dig gonatt varje natt. Vi ska skratta i vinden, dansa i regnet och önska att dagen aldrig tar slut.
 
Jag ska gråta på din student, när du flyttar hemifrån, när du klarar ditt körkort och jag vet att jag alltid kommer stå rakryggad och vara stolt. Stolt för den du är, den jag hjälpte dig att bli.
 
Jag ska lära dig allt jag en gång fått lära mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0