Läkarkontroll

Då har vi varit till farbror doktorn. Blöjninjan blev galen direkt hon såg honom, hon är inte alls imponerad av folk i sjukhuskläder. Tur för dom att hon inte kommer minnas alla sjukhusbesök när hon blir äldre, då hade personalen legat risit till.. 

Om jag nångång läser om en skottlossning på ett sjukhus så är jag helt övertygad att det är av någon som varit mycket till läkare som barn och vill ge igen för alla gånger den blivit tvingad att gapa, kolla öronen och ta stick i fingret. 

Hur som helst, dom berättade inget vi inte redan visste, hade inte förväntat mig annat heller. Däremot fick vi pencillin och hostmedicin utskrivet. Så nu är det krig sex gånger per dag då avkomman inte alls gillar det. Otroligt att från att vara en trött och hängig tjej som bara vill sova så blir hon hulken när det ska tas medicin, det är som att brottas med en fullvuxen karl. Men oftast så vinner jag... Oftast.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0