Sjukling

Lilly är sjuk... Igen.. Hosta snor och rinnande ögon, helt fantastiskt! Vilket innebär ytterst lite sömn för mamman, pappan stiger upp fyra på morgonen så han är inte till så mycket hjälp nattetid för tillfället. Natten inleddes perfekt, snoriga blöjninjan somnade på soffan innan jag ens hunnit säga abrakadabra, maken sov sin skönhetssömn och jag satt med mina inventeringslistor och skulle färdigställa dom, njöt av tystnaden och räknade inköpspriser. Så hör jag små fotsteg och en liten varelse som mumlar "min mamma, bajs". (Bajs är ett välanvänt ord här hemma för tillfället.) det där med bajs var falskt alarm, hon ville ha en yoghurt. Klart hon fick det, 0.2 sekunder senare hostar hon tills hon spyr och jag tackar gud för plastmattor! Vad händer när hon spyr? Jo hon blir ledsen, så medans jag står på alla fyra, torkar spya och försöker lugna med "att det gör ingenting, mamma torkar upp det sedan lägger vi oss i sängen och myser", så spyr hon igen för att hon börjar hosta så fruktansvärt när hon gråter. Ja ni kanske ser cirkeln, tillslut ger jag upp, tar barnet och går till sängs. Spyan lär inte springa iväg direkt. Men nu är klockan snart halv fyra, så jag ska smyga upp och torka spyan innan mannen vaknar och ska på jobbet. Ibland är livet lite extra fantastiskt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0