Maskerad

Snart är det halloween! Jag tänkte dela med mig av tidigare utstyrslar jag har haft vid maskeradtillfällen. Kanske ger det er några tips! 

Först ut är piratoutfiten som är inspirerad av pirates of the carribanes. En enkel sak att göra, ingenting är köpt nytt utan allt jag har på mig har jag grävt upp hemma, förutom peruken som jag tog av mina syskon.  



Sen har vi den gamla tanten, även det en väldigt enkel outfit med saker som fanns hemma.

Sedan är det zombie, här glömde vi bort maskeradkläderna så jag kastade ihop en outfit till mig och maken i all hast. Gamla kläder som jag tog sönder och lite smink. 

Sedan är det den berömda bolibompadraken! Dräkten jag har på mig är mina småsystrars och passade inte alls min storlek, därav dom uppvikta benen och armarna. Inuti dräkten är en fläkt som blåser upp den. 

Sedan har vi trollet. Fick tag i en gammal säck, tvättade upp den och sydde sedan fast knappar och en svans. Gjorde även skor, armband och pannband utav säcken. 


Nu kanske ni fick nått tips i alla fall. Behöver ni andra tips på utklädnad så säg till, jag löser det mesta ;) 





Kommentarer
Caroline - Fotograf & Mamma

Kul att klä ut sig sådär! Det har jag nog inte gjort sen jag var liten :D Eller jag var ju påskkärring med Freijsan nåt år hehe.

Svar: Inte? Det som är så roligt! Jag älskar maskeradfester och hade alltid en när jag fyllde år innan jag gravid :)
Johanna

2013-10-24 @ 19:34:07
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Lina - Mamma till Wilma & Wiola

Va duktig å pysslig å påhittig du är :) jättesöt som troll :)

2013-10-24 @ 19:45:46
URL: http://Liniz.blogg.se
Sandra

Du är så påhittig:) kul!

2013-10-24 @ 20:31:23
Tessan

Alltså SÅ sött troll :D

2013-10-25 @ 09:01:25
URL: http://www.mhiloy.wordpress.com
Emelie

Vad du är påhittig. Varje utstyrsel var jättefin. Själv avskyr jag att klä ut mig. Är värdelös på det. Tycker dock det är jättekul när vuxna bjuder på sig själva sådär. ☺️

2013-10-25 @ 18:58:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0