Tandläkaren

Idag var jag som sagt till tandläkaren, undersökning och drog ut en visdomstand och x antal tusen fattigare. Kan berätta att jag hade ångest innan jag gick dit, jag är som sagt livrädd för sprutor och tandläkare. Jag har heller aldrig dragit ut en tand, heller inte fått bedövning i munnen eller lagat ett hål. Japp, snart 24år och aldrig gjort något förutom undersökningar.
Själva utdragandet av tanden var väl egentligen inte så farligt, heller inte sprutan. Jag fick dock bedövningssalva som dom använder till barn för att då skulle sprutan kännas mindre.  Men sen när bedövningen började släppa började smärtan komma och hela kvällen har jag funderat på att gräva ner mig  i snön och komma fram om någon vecka. Att ha en bebis som gallskriker och riktigt ont i munnen är ingen bra kombination, andas sjuttioelva gånger och hoppas att det blir en lugn och skön natt.
 
För att komma till något roligare så får ni en bild på Lilly från förra veckan (?).
 
& jag säger det, lita aldrig på en tandläkare med sneda tänder..
 
 


Kommentarer
Carro

Huvva så hemskt min tandläkarskräck är inte av denna värld. Jag får seriöst krypningar i kroppen bara av att läsa det här. Duktigt av dig att dra ut en tand! :) Jag har bara visdomständer i nedre käken. Uppe kommer jag aldrig få några som tur är :)

2013-03-14 @ 08:21:46
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3 <3

hihi vad gullig bild!

sv ja jag hoppas det gör det också, haha :)

2013-03-14 @ 08:41:25
URL: http://yarp.blogg.se
Therese

Ursch. Hoppas det känns bättre idag!

2013-03-14 @ 09:55:25
URL: http://tisskisset.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0