Betong

Igår var jag och Lilly in till stan och hälsade även på mamma/mormor. Vi köpte oss en ny vaxdux och lite annat smått som ni får se senare då jag packat upp det. Har en liten dam som gärna är i famnen dygnet runt så det blir inte så mycket gjort medans hon är vaken, nu har hon även fått för sig att somna mitt i natten igen. Där en period (en kort sådan) så somnade hon mellan 19-21, men nu somnar hon oftast vid midnatt. nåja, det går över det också.  
Idag köpte jag också finbetong, så nu ska jag gjuta en platta! Eller nä det ska jag inte och det där var ett intern skämt, jag ska prova på att gjuta ett rabarberblad och lite andra saker. Har tänkt göra detta i flera år men det har bara runnit ut i sanden, men nu jäklar! Har ni kanske något tips på något roligt man kan gjuta och ha i trädgården?
 
Dom senaste kvällarna har Lilly somnat i min famn då ingenting annat gått, jag kan sitta hur länge som helst och beundra henne. Hur kan vi ha skapat något så vackert?
 


Kommentarer
Susanne

gjut en kula i en gammal boll. Använd den som den är lr måla den med guldfärg till din damm :) gjut i ett par gamla stövlar barn lr vuxna lr varför inte båda två till att stå bredvid varandra :D Jag gjorde fotspår i sanden av mina bara fötter och gjöt av dem å la dem i blombänken. gjorde både dubbla och enkla rabarberblad. men jag undrar om man ska behandla dem efteråt för att det ska behålla vatten. ??
Kram Sussi

Svar: Tack för att bra ideer! Jag hade tänkte försöka gjuta ett par stövlar. Jag läste nånstans att det finns något speciellt man kan sätta i betongen om man vill att vattnet ska stanna där.. Men logiskt sett borde man kunna lacka den på något sätt :)
Johanna

2013-07-09 @ 18:40:07
GjutarnRune

Tycker du kan gjuta en platta............ :D

2013-07-11 @ 11:09:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0