Andningslarm

Jag har funderat på att köpa ett andningslarm, detta är något jag funderade över redan innan Lilly var född. Det skulle nog känns betydligt tryggare att sova då hon sover, en av mina största rädslor är att hon ska sluta andas när jag sover, kanske vända ner huvudet i madrassen när hon börjar rulla runt. Dom kostar endel, men det är en billig trygghet kan jag tycka.
 
Så nu tänkte jag fråga er om ni har provat andningslarm eller vet någon som har?!
Har ni något speciellt märke att rekomendera?
 


Kommentarer
Erica

Hej!
Tack först och främst för din blogg, det känns alltid lite mindre ensamt på nätterna när man är uppe och ammar när man kikar in här och se att fler har vakna bebis nätter.

Jag har haft psd i familjen och visste så fort jag blev gravid att jag ville ha andningslarm. Många tycker det är "onödigt" och att risken med falsklarm genererar mer oro än lugn, något jag inte håller med om. Sen vi skaffa vårt till vår tre veckor gamla dotter kopplar jag av mer och känner då att jag kan vara en bättre mamma, det är värt ev. falsklarm.

Vi valde respisense ditto som är en clip-on på blöjan. Det gör att man kan använda den överallt och inte bara i spjälsängen (ex i vagga, vagn osv) den vibrerar om barnet inte andats på 15 sek för att "väcka" andningsreflexen, om det inte fungerar larmar den efter ytterligare 5 sek. Detta för att minska falsklarm. Jag är super nöjd med den, framför allt för att vi kan ha den i vaggan (vilket inte går med andra larm då rörelsen av vaggan stör). Rekommenderar den starkt om du känner att det skulle göra dig tryggare. Det är som du säger, en "billig" försäkring.

Lycka till, och grattis till er fina dotter!

2013-01-22 @ 13:49:52
Anna

Tack för en trevlig blogg. Du kan inte få låna en från sjukhuset? Fick en under alla turer vi varit inlagd på 56:an då Albin under lång tid bara kunde sova om han fick ligga på mage. Otroligt skönt och tryggt har det varit att ha den.

Hoppas ni kan börja få in en rythm snart så nu får sova på natten. Vet hur jobbigt det är. Min pojke har blivit 5 månader men har fortfarande väldigt svårt att sova nådde på dagen och natten. Men sakta sakta blir det lite bättre.

2013-01-22 @ 14:35:38
URL: http://Anna.gustafsson86%40gmail.com
Cicci

Vi använde oxå en som man sättet på blöjan och den tycker jag har varit smidigt. Den har falsklarmat nån enstaka gång när den tappat kontakten med huden spec. När dom börjar röra sig lite mer i sängen. Fördelen är ju att den är smidig att ha med sig överallt.

2013-01-24 @ 14:47:28
Malin -Änglamamma och gravid

Jag har också funderat på andningslarm!
Hur blev det för dig? Köpte du något sånt? Vilket märke? och vad tyckte du?

Svar: Nä jag gjorde aldrig det. Lilly vägrade sova själv i fem månader, så när hon började sova själv så var hon redan så stor så jag kände mig lugnare. Sen sover hon 5cm ifrån mig i hennes säng :)
Johanna

2013-10-09 @ 15:43:05
URL: http://josefinaelma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0