Årsresume

Då var snart detta år slut. Hejdå 2013 och hej 2014. Jag tänkte att jag skulle resumera året som gått, nog för att med mitt amningsminne så minns jag inte särskilt mycket. För övrigt, är det inte meningen att minnet ska komma tillbaka när man slutat amma? Inte?
 
Januari.
Vi hade en kolikbebebis höll hela huset vaket. så även februari, mars, april och maj..
Bara därför får ni en bild från Januari när hon faktiskt sov ;)
 
Februari
En lugn månad även detta då den hysteriska mamman gjort strikta regler om att ingen som är det minsta förkyld får besöka huset och har du nångång i ditt liv varit sjukt får du bada i handsprit.. Jag räknade ner dagarna till RS-viruset inte stryrde mitt liv.
Ni ser ju Lillys ansiktsuttryck, här går jag säkert lös på inredningen med handsprit..
 
Mars
Vi tapetserar om Lillys rum och gör det mysigt. Befinner oss i stugan över påsken
 
April
Jag går lös på pyssel och nu har jag fastnat i mustaschträsket, allting hemma täcks av mustascher. Lilly växer så det knakar och alla sjukhusbesök blir färre och färre..
 
 
 
Maj
Om jag inte är ute och cyklar så var maj en underbar månad, jag började köpa blommor, vi var ute på gården och fixade och påbärjade även projekt måla om huset, byta hängrännor, fixa en gräsmatta, lägga sten och allt vad vi då gjorde..
 
 
 
Juni
Som månaden ovan så lägger vi all energi på Lilly och huset som numera är svart istället för gult. Jag fixar i min trädgård, fyller 24år och spenderar alldeles för många timmar med att plantera blommor, bygga blomrabatter och fixa fontänen. Vi är på 50års kalas, besöker boda borg och har en superfin månad!
 
 
Juli
Svärfar fyller jämnt, vi planerar bröllop och Lilly växer. Vi är ute på äventyr bara lilla familjen, Lilly provar på att gunga för första gången och vi är ut (dock nyktra) för första gången.. Vi firade en av Lillys kusiner som blev fyra hela år och var där och lekte så ofta vi bara kunde :)
 
 
Augusti
Vi blir man och hustru, är på smekmånad i en vecka i husbil med Lilly och har det bra.
 
 
 
September.
Vad hände i september?
Jag gick lös på inredningen här hemma, flyttade om alla saker fram och tillbaka och suckade över att ingenting var bra..
 
Oktober
Helt seriöst, vad hände i oktober då? Jag fixade upp en gåvagn till Lilly, pysslade och funderade på vad jag vill bli när jag blir stor..
 
 
November
Lilly fyllde ett helt år! Jag var nostalgiskt och började prata "tänk att för ett år sen..."
Jag började om att jobba som vikarie och pappan fick besked om varsel, alla på hans avdelning skulle sluta jobba.. Lilly besökte ett lekland för första gången, vi shoppade julklappar och pappan var pappaledig medans jag jobbade långa pass.
 
 
 
 
December
Vi firade jul med nära och kära. Gjorde drygt 40 julkorgar, ännu mera ljus och pysselverstaden gick på högvarv..
 
 
Det här året har innehållt väldigt många sömnlösa nätter och magproblem. Men även så mycket kärlek. Både bröllop och LIllys utveckling. Hon har utvecklats så fruktansvärt mycket det här året och har lärt oss så mycket, både om varandra och om oss själva.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0