Sjukhusbesök

Idag var vi till sjukhuset med Lilly för en uppföljning av hennes blåsljud hon hade när hon föddes. EKG, ultraljud på hjärtat, vikt och längd stod på dagens schema. Lilly skötte sig exemplariskt, jag hade sett framför mig hur hon sliter lös alla kablar dom kopplar på kroppen, ålar sig och skriker. Men icket! Hon satt lugn och tyst i mitt knä, tittade på kablarna, petade på en och sedan bara tittade, när det var dags för ultraljudet låg hon stilla i famnen, pratade lite med läkaren och tog det bara lugn. Helt otroligt! Blåsljudet hade vuxit igen och vi behöver inte åka dit mer pågrund av det, nu ska vi dit nästa gång när hon är ett år för att träffa läkaren och se hur det ligger med hennes utveckling.

Vikten hade inte ökat så mycket sedan hon var åtta månader, hon vägde 7260gram om jag minns rätt och var 64cm över havet. Lillastora tjejen våran. Huvudsaken är då att hon går upp i vikt och äter bra, vilket hon gör.

Bjuder på en bild från bröllopet, här är hon med sin yngsta moster:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0