Inhandlat

Det är ju nu mindre än tre månader kvar tills bebis är beräknad att komma ut och vi har nu det mesta. Jag ska titta på en skötväska, köpa lite fler lakan, en mobil och sen tror jag att det som börjar vara klart.. Salva, olja, puder och sådana saker har jag köpt klart, (känns skönt att ha hemma omän man inte behöver allting direkt), däremot har vi inte köpt några blöjor ännu och jag har ingen aning om när vi ska börja göra det. Kanske lika bra att börja snart då det är bra att ha hemma.. Just nu har vi bara blöjor i större storlekar som passar till Andreas syskonbarn..
 
Min fråga till är då, vilket märke rekomenderar ni på blöjor ?
Det finns ju hur många som helst och det är ju inte alltid så att dom dyraste är dom bästa.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Johanna - Mamma till Ella

De flesta har ju libero och det hade vi också, men då fick vi prova pampers på bb och de var så mjuka och tunna i jämförelse med Liberos tjocka och stela. Men de kanske har gjort om dem nu?

2012-09-23 @ 13:16:19
URL: http://johanaj.blogg.se
fanny

Vi hade libero till dottern då pampers inte funkade på henne.. men nu ska vi gå över till willys egna.. dom funkade fin fint och är även billiga:-) (den nackdelen som är med dom är att dom endast finns från strl 3 och uppåt finns inga nyföddstorlekar..)

2012-09-23 @ 14:59:44
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Libero har funkat bäst på min barn så dom rekommenderar jag .. Dom är dyrare men bättre :)

2012-09-23 @ 15:45:04
URL: http://liniz.blogg.se
Anonym

Pampers strl 1-3 tyckte jag var bättre, min är bredare än de flesta bäbisar, så han växte ur libero blöjorna på bredden, medan pampers var mindre styva plus att de har ett slags nät så att det blir lite luftrum när den är blöt. Jag rekommenderar pampers!

2012-09-23 @ 18:43:01
Liinda

Libero å willys egna :)

2012-09-23 @ 18:48:36
URL: http://livetmedminaunderbara.blogg.se
yohannaK

Pampers och ica's egna märke tycker jag har varit bäst och då har vi testat allllla sorter.. Vet inte om ica's märke fortfarande finns dock? De ändrar ju hela tiden. De är då väldigt lik pampers i komfort osv.

2012-09-23 @ 22:45:06
Linda - Mamma till Sixten

Till Sixten köpte jag pampers fram till strlk 4 då Pampers var mjukare och mer följsamma sedan var dock Libero myckebättre!

2012-09-24 @ 06:59:26
URL: http://tolftefebruari.WordPress.com
Thezz

Pamper kan jag rek från att de är nyfödda tills storl 4 för sen håller de väta mkt sämre men fram tills dess är de mkt mjukare å smidigare! Lycka till!!

2012-09-28 @ 06:14:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0