Förlåt Älvsbyn, kanske försöker ni helhjärtat. Men det här är bara för tragiskt..

Jag känner att jag blir mer och mer irriterad över byn där jag bor. Den byn som så vackert kallas Norrbottens pärla, hur, vars eller när detta kom till har jag ingen aning om, är heller inte intresserad av. Det enda jag är intresserad av är nutid och framtid, att det inte är någon pärla längre och att Älvsbyns kommun tror att dom ska komma undan med "att vi har ju iallafall storforsen", det är egentligen bara skrattretande.

Anledningen till att jag bryr mig så pass mycket som jag gör och stör mig så pass mycket som jag verkligen gör är för att jag bor här, har en tanke på att fortsätta med det och faktiskt låta mina blivande barn växa upp hära. Om detta kommer att ske är ännu en gåta då jag inte alls trivs här pågrund av många orsaker, men främst för hur kommunen låter denna by förfalla. Ja det är sant, Älvsbyns kommun håller just nu på att gräva sin egen grav, ett projekt dom sysslat med helhjärtat och kämpat med länge.

Att få befolkningen så uttråkade som möjligt, göra allting så komplicerat som det bara går och framförallt, ge falska förhoppningar, det verkar vara denna kommuns syfte, motto helt enkelt. För är det något som är riktigt konstigt så är det just det faktum att när jag gick gymnasiet så lovade dom guld och gröna skogar (i älvsbyns bemärkelse) och jag har nu insett att det dom lovade oss för sex år sedan, det lovar dom fortfarande gymnasie-elverna och det har ännu inte skett, dom har ännu inte kommit till skott med det dom lovade, det dom skulle åtgärda.

Låt mig citera på ett ungefär "Vi kommer att ha ett band som spelar varje torsdag i lomtjärnsparken hela juni och juli." Alltså förstår ni att detta är det största som händer Älvsbyn, något sketet band spelar varje torsdag. Sen då? Bra början, värdelöst slut.
Ingen vidareutveckling? Om jag inte vill lyssna på ett band varje torsdag då? Om jag vill ha bra musik, marknad och dricka en cider i den varma sommaren, måste jag då flytta till en annan kommun?! För med facit i hand, det funkar för andra, varför inte för oss? Vi behöver inte bli lika stora som Luleå eller Piteå, men vi kan väl ändå bli något?

Förlåt Älvsbyn, kanske försöker ni helhjärtat, kanske kämpar ni natt som dag och kanske ligger ni sömnlösa pågrund av hur situationen ser ut. Men det här är bara för tragiskt..


Kommentarer
Kimmey ~ Kung varje dag

Kul att du är med och tävlar om att bli veckans blogg! Meddelar dig när den är avslutad och vinnaren är uppe! :)

2012-03-15 @ 06:55:57
URL: http://bimbolie.blogg.se/
jennifer

Tack! :)

Jo jag hoppas att det.

Men jag och några kompisar tänkte typ göra som för nåt årsen ''Sommarröj'' fast med tivoli, jag vet inte riktigt men vi är på dom nu iaf. Men allt låter så himla bra fast det är typ ''mycke prat och lite verkstad.'' Vad var det ni tänkte göra? :)

2012-03-15 @ 08:30:13
URL: http://jmaarkstrm.blogg.se/
Susanne

Håller med!

2012-03-15 @ 16:17:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0