Sparkar

Ikväll har jag och bästa vännen varit på stan en sväng och sedan bilbingo. Just nu ligger jag i soffan och har mitt vanliga kvällsillamående, det är på kvällarna det är som allra värst och jag oftast måste uppsöka toaletten.. Men förhoppningsvis så kommer det väl att gå över nångång, om inte annat när H*n väljer att titta ut.

Sen låg jag här i soffan och började tänka på det här med sparkar, hur vet man egentligen när bejbisen sparkar? Det kan ju lika gärna vara magen som bubblar eller tarmarna som lever ett eget liv, så berätta för mig alla ni som varit/är gravida, hur känns det när dom sparkar ?


Kommentarer
Johanna - Mamma till Ella

I början är det svårt att veta. Men i början är den typ som om en fisk sprattlar : ) Sen kommer du bara att "veta" att det är bebis

2012-06-21 @ 06:09:29
URL: http://johanaj.blogg.se
Cicci

Jag kände första sparkarna i v14 tror jag men det var mer som om de kittla till annars så vet man bara. Om du hajar till och funderar om de där var en spark så var de det:-)

2012-06-21 @ 06:50:02
URL: http://www.homesweeethome.blogg.se
fanny

Jag minnas att det första jag kände var som att ha fjärilar i magen.. det liksom fladdrade till.. Sen blev det mer och mer som dunkar (eller hur man ska förklara det) och man verkligen kände att det var något som sparkade/slog till där inne.. Det är nog en av de häftigaste grejerna jag varit med om att känna den lille sparka i magen:-)

2012-06-21 @ 08:06:51
Anonym

Från början är det svårt att veta. Kan kännas som en fisk som sprattlar längst ner i magen. Sen när det börjar bli puttar och sen övergår till faktiskt sparkar då vet du! Det går inte att missa :-)

2012-06-21 @ 20:22:26
Sara

i vecka 18-19 kände jag första tydliga sparken. (som ett fjärilssus i magen skulle jag beskriva det) Sedan i vecka 20 kunde även Henrik känna av dem små sprattlen i magen. :)Då kunde han även se att det rörde sig lite på magen då det sparkade. :)

2012-06-26 @ 09:52:45
URL: http://saraah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0