Vi har färgtv, men inget som hjälper?!

Vi kan skicka folk till månen, forska i cancer, operera hjärnan, forska fram bromsmediciner. Men det går inte att bota mensvärk?!?
Låter konstigt i mina öron, men fallet är ju faktiskt så. Alla som nångång haft svår mensvärk vet precis vad jag talar om, att ta en alvedon eller annan värktablett ger mig lika mycket som att se en dålig film på tv, alltså ingenting! Att man sen aldrig blir tagen på allvar gör inte saken bättre, att människor som har lindrig mensvärk eller ingen alls, eller kanske är av helt fel kön, tror att man driver med dom eller egentligen inte har ont, det gör mig riktigt förbannad.

En läkare sa en gång till mig (för ja, jag har varit till läkare ett flertal gånger), att jag kanske inbillade mig?! Alltså förlåt asshole som inte ens har mens en gång i månaden utan föddes med ett annat kön, skulle jag inbilla mig sex/sju dagar i månaden att jag har så jävla ont att jag funderar på att hoppa från ett berg då det vore lindigare?!

Men det säger jag er, hade männen i den är världen haft mensvärk och inte kvinnorna,
ja då hade det funnits en massa botemedel.



Kommentarer
daniella:)

Fin blogg! Och älskar inlägget! Verkligen inte kul att ha mensvärk!

2011-09-27 @ 09:47:43
URL: http://daniellabooks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0