Jätte kul

Jag hatar när folk särskriver, endel gör det hela hela tiden och det blir bara jobbigt att läsa och slutar med att jag skiter i att läsa det dom skrivit och läser heller aldrig mera deras blogg..

Ett ord är okej att särskriva, (samma med felstavningar) men inte alla som går.
Det heter tillexempel inte
Jätte kul utan jättekul.
jätte snäll utan jättesnäll.
Det heter heller inte Igentligen utan Egentligen.


Sjukt irriterande när folk inte kan skriva så man orkar läsa..
och jag vet att dom jag syftar på har inte
dyslexi



Kommentarer
Evelina

Hehe jag håller med dig om de här! Jag brukar ofta tänka på det. Jag har alltid skrivit jättekul eller egentligen. Men de är många som skriver de fel faktiskt. De är inte bara dom orden heller. Och vissa kan ju då inte ens sätta punkt och skriver ihop allt. Stavar till och med ä istället för e och endel vet inte ens om man ska skriva till eller til ;)



Nu är ju inte jag världsproffs på att skriva. Jag skriver också fel ibland. Men dom här vanliga sakerna borde man väl kunna :)

2011-03-07 @ 11:33:39
URL: http://loon.blogg.se/
Häxan

Måste bara få säga hur mycket jag stör mig på de människor som it kan skilja på de och dem, och i vilka sammanhang man ska använda orden i.

Hallå!!

Var i hela friden tog svenskalektionerna vägen??

2011-03-07 @ 23:27:30
Kasaal

Jag irriterar mig också på sånt fastän jag själv kan skriva det då jag inte orkar bry mig eller inte tänker på det.

2011-03-10 @ 16:09:31
URL: http://kasaalthaking.blogg.se/
Hollys mamma<3

Hur kan du veta att dom du syftar på inte har dyslexi`?

2011-03-21 @ 13:35:09
URL: http://elliieoberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0