Dom 11 budorden

Den här texten stämmer in så bra, så pass bra att jag väljer att publicera den och alla ni där ute som har hund kommer att förstå vad jag menar.

Hundens 11 budord

1. Mitt liv varar bara i cirka 15 år. Skild från dig betyder sorg för mig, tänk på det när du skaffar mig.

2. Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.

3. Gör mig tillitsfull ty du är mitt hela liv.

4. Var inte arg på mig för länge åt gången och spärra inte in mig som straff.

5. Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen, jag har bara dig.

6. Tala till mig även om jag inte förstår dina ord, men din stämma översätter allt.

7. Vet du att jag aldrig glömmer hur man är mot mig.

8. Om du slår mig tänk då på att mina tänder med lätthet kan krossa din hand, men jag använder inte min makt.

9. När du blir irriterad på mig för du själv har brått, så tänk på att jag kanske har ont i magen, kanske låg för länge i solen eller bara är trött och ledsen på allt.

10. Ge dig tid med mig när jag blir gammal ty även du blir gammal en dag.

11. Var hos mig när jag har det svårt ty allt blir lättare för mig om jag har dig.



Kommentarer
Jag

Dumma Johanna!

Nu gråter jag ju igen..

Så himla fin och så himla sant!



/Häxan

2011-01-22 @ 17:43:34
Sofia

Åh så sant !

2011-01-22 @ 21:31:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0