Att fylla år

Minns ni när man fyllde år när man var liten, jag fyllde år på sommarlovet och önskade att jag fyllde år när jag gick skola så att hela klassen skulle sjunga för mig med, att jag också skulle få bli uppvaktad av hela klassen..
Sen blir man äldre och längtar kanske inte till att fylla år, får bara ångest över att bli ett år äldre och förmodligen stå på samma plats som man gjorde för ett år sedan.

nu i efterhand är jag glad att jag fyller år när jag gör, för det finns endel dagar jag verkligen inte hade velat fylla år.

Nyårsdagen, ingen risk att någon kommer inte och sjunger för dig, större risk att dom ligger och är bakis och sover bort halva dagen.

Julafton, hela jävla världen får paket på din födelsedag, vilken lycka! och ingen har tid att komma och fira dig.


Påsk, det firas alltid med kycklingar, tuppar och små ungar som klätt ut sig. Dina vänner kan inte komma på kalas för dom är med familjen i stugan, fjällen eller någon annanstans.

Vilken dag på året tror ni hade varit tråkigast/värst att fylla år på ?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0