Ang viktminskning

Det kanske jag har glömt att berätta, men för lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att gå ner i vikt. För att jag känner mig som en överviktig kossa ungefär, hur som helst. Det är väldigt olika från person till person vad man har problem med att sluta att äta, jag personligen har problem med godis, jag kan sluta äta onyttig mat, jag kan sluta dricka dricka och allt sånt, men godis är det största begäret jag har och det är fruktansvärt jobbigt..

En dag i veckan äter jag vad jag vill, det känns ju som en tröst att någongång få äta vad man vill, annars är det svårt att gå ner i vikt för att det handlar ju om att ändra sin matvanor, inte bara sluta med onyttigheter för ett kort tag tills man tappat sina kilon och sen börja om som vanligt för då går man ju upp dom direkt. Att sluta äta godis kommer jag aldrig att göra, men att bara äta det max en gång i veckan, det borde jag klara.

Ikväll har jag varit extrem, jag har legat i soffan och tänkt på godis, alltås i princip varit besatt av det och det kanske låter töntigt, men det är riktigt jobbigt att vela ha det och veta att man inte får det. Speciellt så jag alltid förut köpt det om jag har velat.

usch jag hatar att vara en knubbis, men jag älskar att äta godis :)

Men i slutändan handlar ju allting bara om vilja, vill man nog mycke så klarar man det och äter man inte godis när man verkligen vill ha det så blir man glad när man inser att man klarade sig utan och stod emot.


Kommentarer
Lina

Härlig inställning! :D Kämpa på! :D

2011-02-27 @ 21:05:47
URL: http://thebestisyettocome.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0