Riktigt barnsligt !

Ja då börjar den här dagen lida mot sitt slut, jag ska bädda ner mig i sängen och slå på lite serier och titta på. Måste orka upp imorgon och jobba,



Sen en sak angående mitt hår, året är 2011, inte 1874. Har folk aldrig sett en annan hårfärg än brunt, blont och svart?!
När människor stirrar som att dom sett en utomjordning så blir jag faktiskt mörkrädd, det är okej att barn stirrar, men det är fan inte okej att vuxna människor gör det. Dom kan titta, men ge fan i att stirra, antingen säger du nånting eller så ger du fan i att glo..
När dom stannar upp och riktigt stirrar på mig som att jag vore missbildad så börjar jag fundera vad det är för fel på folk, självklart förstår jag att folk tittar en extra gång när dom ser någon i orange hår, men dom behöver inte ställa sig och dumstirra. Faktiskt !

Och sen, det är mitt hår, mitt val och jag som ska gå omkring i det, så skippa alla dumma kommentarer.
Det är jättemånga som kommer fram till mig och berömmer mitt hår, tycker det är häftigt, coolt, snyggt och allt möjligt. Men har man en elak eller oförskämd kommentar så kan man lika gärna behålla den för sig själv, jag går inte omkring och berättar för folk att dom har fula kläder, fula frisyrer eller liknande för vad skulle jag vinna på det, jag kanske gör människan i fråga ledsen då.
Vad ger människor rätten att påpeka saker om mitt hår som är negativa eller säga något till en annan människa som är negativ och kränkande? Vi tycker alla olika och tur är ju det, ni kanske tycker det är skitfint med brunt hår, medans jag tycker om annorlunda hårfärger, mer än så behöver det inte vara..

Var possitiv eller håll käften!


Några exempel på saker som folk har sagt;
-"tycker du verkligen att det är är fint?"
Uppenbarligen måste jag gilla det i och med att jag har håret den färgen, eller ?
-"Men herregud vad har du gjort?"
Färga håret, vad tror du själv ?
-"det där var då inte fint"
Tur för dig att det är jag som har den färgen och inte du då.

Varför ens lägga in en elak kommentar?
Avundsjuka eller vad ?
Det gäller egentligen allting, folk som kommenterar anonymt elaka saker på andra människor bloggar, varför? sjukt barnsligt om ni frågar mig!

Endel kanske inte förstår det,
men människor kan faktiskt ta illa upp och bli ledsna,


Kommentarer
Josse :)

Hej , vad använde du för hårfärg ?:) den är jätte snygg :)

2013-05-19 @ 21:23:54
Josse :)

Hej , vad använde du för hårfärg ?:) den är jätte snygg :)

2013-05-19 @ 21:32:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0