jag måste då få yttra mig !

Det här är töntigt, rikigt jävla töntigt mina vänner och ickevänner..
Absolut är jag besviken att dom röd-gröna inte vann valet för att jag ville det, men inte går jag och blir arg på folk som röstat på nånting annat.

Det är hur töntigt och omoget som helst att säga upp kontakten med folk för att dom har en annan åsikt än en själv, alla har rätt till en egen åsikt och alla ser på saker på olika sätt för att alla lever olika liv med olika mängd pengar, olika mål, värderingar och liknande.

Allvarligt talat, att bli arg på någon för att dom röstade på sverige demokraterna är bara töntigt, dom har sina anledningar till varför dom röstade på dom, endel av deras åsikter kanske dom höll med om.
Jag personligen har inte röstat på dom, men jag klandrar inte eller blir arg på människor som har gjort det.
Jag förstår till viss del hur dom tänker angående invandringen, jag stöttar dom inte, men jag förstår till viss del.
Samma sak med moderaterna, jag förstår till viss del varför endel människor röstar på dom.

Man får rösta på det man själv känner skulle ge en något, men jag tycker det är töntigt med människor som inte kan berätta vad dom röstat på, är det för att ni skäms över erat val?
Skäms man över sitt val, var det verkligen smart att rösta så då ?

nä jag var bara tvungen att få det här sagt, jag kommer inte be folk ta bort mig som vän på facebook bara för att dom röstade på något jag inte skulle rösta på, men då är jag ju heller inte som alla andra.


Kommentarer
Ida

Bra sagt! :)

2010-09-20 @ 20:09:32
URL: http://elfvin.blogg.se/
Johanna ♥

Håller med dig. Är så löjligt.

2010-09-20 @ 20:49:05
URL: http://johanaj.blogg.se/
Evelina - Mamma till Meja Lee <3

Men ja! Gud vad less jag är att se alla fjantiga människor överallt som är sur på dom som röstat på SD. Haha, orka! Ta bort dom som vän på facebook m.m.



Näe, så löjligt! Alla har vi olika åsikter och dom ska vi stå för och inte klanka ner på någon annan som tycker tvärsom.

2010-09-21 @ 14:56:47
URL: http://loon.blogg.se/
Bella

Man är ju inte sur på dom som har röstat på SD, man är ju arg på själva politiken som SD står för. Det roliga var att en tjej som röstade på SD tog bort mig som vän på facebook, det är ju däremot en aningens lustigt medans jag röstade på något helt annat.

2010-09-22 @ 12:52:47
URL: http://bellybus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0