BARN BARN BARN BARN ÖVERALLT !

Missförstå mig inte, jag älskar barn, jag avgudar barn men det finns en gräns för allting..

Det enda alla pratar om är barn, allting som har med barn att göra och dom flesta föräldrar (märk mina ord, dom flesta, inte alls) pratar fan bara om barn, förlossning, amma, byta dom där illaluktande bajsblöjorna, barnskrik, kolik och tjohejvislutaraldrigprataombarnbarnbarn. Kul att ni har barn, kul att ni lyckades ha sex och bli gravida, kul att ni lyckades trycka ut ungen eller hur ni nu gjorde..

Men vi andra människor som inte har barn, vi bryr sig faktiskt inte så mycke som ni tror om blöjor, bristningar, ersättning, dagisplatser, förlossningar och allting.

Snälla prata om nånting annat också, för jag orkar inte ens lyssna när ni börjar, frågar jag nånting, ja men svara, men stanna där snälla! Ni föräldrar där ute kanske inte förstår att det inte är så jävla intressant för oss andra som inte har barn att alltid lyssna på hur det är att vara mamma, vi har förstått att ni det är underbart, vi har förstått att det är jobbigt när dom är tjuriga och griniga, vi har förstått att blöjor är dyrt, det räcker!

Jag kan prata om barn, amning, förlossning och allt det där den dagen jag ska ha barn, tills dess så klarar jag med mig ett, "hej hur har ni det, sover hon bra på nätterna?" "Mår hon/han bra" och liknande, men snälla, besparar mig flera timmar av mamma/pappa-snack !

Jag skriver inte det här för att jag har stört mig på en speciell människa, jag skriver det här för att det har varit såhär i mer än ett år i den här byn och jag orkar inte lyssna längre.. Allting man pratade om förr, alltså saker mellan himmel och jord, det verkar ha försvunnit och helt plöstligt ska alla vilja prata om barn och allting som hör till..
Alla kanske vill det, ALLA FLICKOR UTOM JAAAAG ! för jag vill prata om roliga saker, intressanta saker, skvaller, bekymmer, pojkvänner och ni vet det där :)


Kommentarer
Mallan Ballan:)

ikväll ska vi snacka om allt mellan himmel och jord:)

2010-09-30 @ 10:54:11
Johanna ♥

Jag kände precis så då mina kompisar fått barn och inte jag : )Prat om bajs och det kändes som om man ville säga "men kan vi inte skvallra eller nå". Men du ska allt se att det förändras då du själv får en liten : )

2010-09-30 @ 17:01:10
URL: http://johanaj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0