Recept; Wienernougat

Jag bakade ju lite annat fika för någon dag sedan, bland annat wienernougat som också är sådära superenkelt och riktigt gott! varje gång jag har bakat det här så har det gått åt som smör och är slut inom en vecka..




Ingredienser
250 g nougat
125 g mörk choklad
100 g flagad mandel

Gör så här:
Rosta den flagade mandeln gyllenbrun i en torr stekpanna.

smält nougaten och chokladen, antingen i ett vattenbad eller som jag brukar göra i micron, kom bara ihåg att hålla ett öga på chokladen.
När chokladmassan är flytande blandar du ner den rostade mandeln.

Häll massan i en avlång form som du klätt med bakplåtspapper.


Kommentarer
Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Jag skapade bara ett nytt blogginlägg och laddade upp en bild, precis sådär som man gör på internet. Men därimot kunde jag inte skriva något i inlägget ;o Bara rubriken, mysko!



Men jag har ju inte en iphone.

2010-10-21 @ 17:22:44
URL: http://loon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0