Det är lätt att klaga, men svårt att agera

Det är lätt att klaga, men svårt att agera, det är så typiskt älvsbyns invånare.
Jag klagar också på älvsbyn, men när det väl anordnas nånting är jag där, för att visa att jag är intresserad av att utveckla denna by och försöka göra nånting possitivt av den..

Så nu har jag bestämt mig, imorgon ska jag prata med kommunen, tackar dom nej till allt jag säger så får dom göra det, då har jag iallafall försökt och tro mig, jag kommer inte ge mig..
Jag och många andra funderar eller har redan flyttat härifrån för att det aldrig händer nånting, för att älsvbyn är död!

Älvsbybor och otroligt svårt att bryta ett mönster, såhär har det varit i 30år, det här är det bästa..
Men Fel älvsbykommun, förändring dödar ingen, det kan inte bli sämre än det är nu och Bill Nilsson har kanske suttit 40år förlänge på kommunen, in med nytt ungt blod, det är vi som är eran framtid !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0