Baltazar har skaffat sig en kompis

Klockan är två på natten och jag sover inte, har varit vaken drygt 37timmar nu, konstigt nog känner jag mig inte trött för tillfället..
Iallfall när jag hade jobbat klart kom jag hem till min älskade son Baltazar, som var på verkligen bushumör, vilket hans mamma inte var och man såg rikigt hur han tänkte "jävla kärring, lämna mig hemma ensam i flera timmar och när du kommer hem är du bara trött och fet", men mammahjärtat tog sitt sunda förnufta till fånga och tänkte fara till stugan en snabbis så han skulle få springa lite, men när jag väl kommer till stugan är det folk dära för att dom har miniracingtävling imorgon (alla som vill se, det är bara fara dit, helt gratis i högheden fast inte där rallycross och folkrace är, utan om man fortsätter efter vägen en bit står det en skylt på höger sida sett från älsvbyn, där svänger man in, kass beskrivning men...) iallfall åter till ämnet, i stugan var det även en hund, ras har jag ingen aning om men i samma storlek som Baltazar, en söt liten tik som också var sugen på leka, så dom lekte och bada och svammlade på där, jag tror nästan dom leker än för gud vad dom höll på, sprang hit och dit, simmade fram och tillbaka.. Så då blev det att stänna längre i stugan , typ två timmar längre än planerat bara för att jag tyckte det var så kul att Baltazar hade hittat sig en lekkamrat, för ingen jag känner och umgås med har en hund i hans storlek som han kan leka med..
När jag väl kom hem var det hundra saker att göra och jag tror att jag har lyckas göra i princip nästan alla hundra saker, det återstår att se sedan vad jag missat att göra..

Men nu mina vänner, nu ska jag krypa ner i sängen, slå på en film och förhoppningsvis somna, vakna kring sex när andreas kommer hem och Baltazar blir överlycklig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0