Nostalgi

idag när jag var ute och gick, Håkan sjöng högt i mina billiga hörlurar "vi är inte sånna som i slutet får varandra" och det luktade nyklippt gräs, det är stunder som då man verkligen känner att man lever, det är stunder som då man saknar tiderna som var. det är stunder som då man saknar att vara ingen bland alla.


när jag gick där med mina tygskor saknade jag dina bredvid, saknade jag sommaren med oss och jag saknade livet som rebell, när vi bad världen dra åt helvete och gjorde precis som vi ville..
jag saknade sena sommarnätter och sommaren 2007, då allting hände, då ingenting gick åt rätt åt och människan jag älskade krossade mitt hjärta tillsammans med någon annan, när vi satt på bänken och det spelades högt ur våra högtalare "sola bada ute och grilla, Britney spears har rakat sin frilla" och den sommaren är oförglömlig.
alla somrar är oförglömliga och alla somrar förknippar jag med älskade Håkan, min älskade Håkan.
det hände så mycke 2007, jag tappade den jag älskade och hittade tillbaka, jag dansade barfota i sommargräset med vänner som man inte hittar någon annanstans, vi försökte erövra världen men det slutade i allt för mycke alkohol och allt för många munnar som möttes..

förra sommaren är inget undantag, jag tappade så mycke men fann desto mer.. jag fick hjärtat krossat av inte bara en utan flera, fler än jag har fingrar på min högra hand, jag hittade min gamla rostiga kärlek med någon annan och den rostiga kärlek blev nånting nytt, nånting nytt att hoppas på och jag åkte 140mil för kärlek, hög på kärlek.. Så blev hjärtat brustet igen, av det nya, det pirriga och det är inte konstigt att hjärtat saknar endel delar efter alla dessa somrar..



Halsbanden vi en gång delade finns inte längre kvar, så heller någon av dessa två kärlekar.. minns du när vi delade jin&jang, minns du när vi sa att vi skulle hålla ihop tills vi dör, jag gjorde det, jag höll ihop tills jag dog.. inombords.


Jag blir alltid nostalgisk på sommaren och det är inte förrens efteråt man förstår vad man en gång hade..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0