jag kommer ha roligt påvägen dit

Låt mig vara barnslig och omogen, jag hinner vara vuxen, jag har hela livet på mig att vara vuxen.. För jag vet att när jag är 70år kommer jag ändå sitta där och ångra att jag inte gjorde mer saker i livet..
Jag vill inte ha barn nu, vilket dom flesta verkar vilja (jag klandrar er inte, jag vill bara inte leva era liv), jag vill inte ha barn och hus, jag vill vara 21år, galen och leva livet, hur många vuxenpoäng jag än samlar kommer jag inte få leva längre så vad spelar det för roll ?

Jag får magknip och ångest när alla omkring mig på en natt blivit så jävla vuxna och mogna, ni skaffar hus, barn, kombi, ser skitprogram på tv och låser fast er i den här byn , pratar graviditet och förlossning och ni får göra som fan ni vill men jag vill inte, kom inte och säg att jag inte lyckats i livet för ni har ingen jävla aning om mina mål, era mål var säkert ett svenssonliv innan ni ens själva slutat kissa i blöjan, det är inte mitt mål..
När jag blir äldre, då ska jag ha ett svenssonliv, nu ska jag ha ett förjävla galet liv..

Det spelar ingen roll hur vi än gör, omän vi sköter våra liv perfekt med välbetalt jobb, 120 ungar så knullar livet oss ändå, vi kommer alla dö och får ingen stilmedalj för att vi lyckades så jävla bra med svenssonlivet.. sorry men så är det.

Jag lever inte för att göra er lyckliga eller förgylla era liv, jag lever för mig själv och jag då också göra saker som gör mig glad och lycklig, så länge man är lycklig ska andra skita i vad man gör !

Ni kanske kommer tycka jag slösar bort mitt liv, men jag har då haft jävligt roligt på vägen dit !



jag gör många saker i mitt liv som jag egentligen inte vill, men jag tror att en vacker dag står jag där, ber världen dra åt helvete och har lärt mig av mina misstag..

Andreas vill flytta till Piteå, vilket jag verkligen inte vill.. Jag hatar piteå och så även luleå och har alltid lovat mig själv att aldrig flytta dit, men det är det längsta jag kommer med honom, vilket innebär att jag gör en fruktansvärd uppoffring som mest troligt packar mina väskor, flyttar till en stad jag hatar och känner ingen.. .
det kallar jag egentligen idioti, men jag kan inte vara smart alla gånger..

Jag blir ganska arg på mig själv när jag tänker på det , att jag packar mina väskor för att någon annan vill det, men det känns som att jag inte har något val och krossar hans drömmar om jag inte flyttar..

Men vem uppfyller då mina drömmar ?

Jag har redan offrat så mycke i mitt förra liv, jag flytta till hus med J för att han ville det, jag ville härifrån men han ville ha hus och jag gjorde det. i efterhand är jag glad att vi gick skilda vägar för jag hade inte velat leva det livet idag.. Men visst lärde jag mig nånting av det, FLYTTA INTE I HUS MED NÅGON NÄR DU ÄR BARN! jag var ung, naiv och kär, i efterhand frågar jag mig själv hur jävla dum en människa kan bli, men jag lärde mig nånting och kanske får jag någon extra poäng av gud för det och slipper städa toaleterna uppe i himlen ..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0