om jag skulle styra världen ! :D

Om jag skulle styra älvsbyn/sverige/världen Så skulle jag helt klart göra preventivmedel och tamponger/bindor gratis..
Jag menar, det är ett jäkla tjat om att vi svenskar ska skydda oss, vilket är helt rätt, både för att det finns sjukdomar som klamydia, aids, kondylom osv osv, sen också för att inte bli med barn.. Men då kommer frågan, hur många går på konsum, apoteket eller dylikt och köper kondomer ?
Självklart finns det människor som gör detta och det tycker jag såklart är jättebra, men majoriteten gör det inte och varför inte ge dom kondomer gratis istället? skicka hem i brevlådan eller vad som helst, då skulle nog fler skydda sig och könssjukdomar skulle minska, så även aborter..
Samma gäller P-piller, P-stav och dom preventivmedlena, varför inte göra det gratis så att fler skyddar sig?! okej att det kostar kommunen, men...
aborter kostar också kommunen, så även könssjukdomar, alla tester, piller, operationer..

Och sen skulle jag införa att man var tvungen att testa sig för könssjukdomar en gång vartannat år eller nånting, för hur många är det egentligen som testar sig i dagens läge jämfört med hur många det är som har sex ?
det är inte många, inte många alls och det kan vara farligt att gå omkring och bära på en könssjukdom samtidigt som man kan sprida den vidare..
nä jag tycker man ska ha obligatoriskt koll, från en viss ålder då såklart..
jag tycker väl egentligen ganska mycke, men ärligt talat, jag tycker det här är en viktig sak för man läser att det ökar mer för varje år och vem vet, snart kanske du har fått Hiv..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0