Morotskaka

Jag bakade ju morotskaka för ett tag sedan, blev sjukt goda (om man frågar mig iallfall,) men jag glömde ju ge er receptet, så det ska ni få nu..

Har även gjort en ny kategori här till höger, `johanna bakar`, där kommer alla recept och sånt finnas ..



5ägg
5dl socker
200g smält margarin
6dl riven morot (ca 5 morötter)
5dl vetemjöl
3tsk bakpulver
3tsk bikarbonat
3tsk vaniljsocker
kanel

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker. Tillsätt det smälta smöret och morötterna. Blanda de torra ingredienserna för sig, och blanda sedan ner dem i smeten. Häll smeten i en bakplåtspapperklädd långpanna. Sikta kanel över kakan och sätt in i ugnen. Grädda i 20min.

Glasyr
200g philadelfia ost
4dl florsocker
2tsk vaniljsocker
100g smält smör

Vispa ihop till en slät glasyr och bred sedan över kakan när den svalnat.
Strö ev. coccos på glasyren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0