FinePix Real 3D W1

Nu har jag varit hos mamma och bytt till vinterdäck, eller stora lillebror har, det blir säkrast så ;) nog för att jag kan faktiskt göra det själv, jag har gjort det förr !
Men men, har städat lite här hemma, ska väl fortsätta imorgon för just nu orkar jag inget mera, ska istället slå in några julklappar jag har köpt och presenter.. Ni vet det närmare sig till julafton ;)

& sen har jag hittat digitalkameran jag vill vill vill vill ha ! det vore så jäkla coolt och jag vet ingen annan som har en, men nu när jag sagt sådär kommer väl folk köpa en bara för att, speciellt mytomanen som alltid verkar ska vara som mig, färgar jag håret gör denne person det, klipper jag mig gör den också det, sätter jag i löshår gör den också det, så jävla trög! (nog för att det visste alla redan att denne person var)
nåval! nog om det, här har ni kameran jag vill haaaa !
det är en 3D KAMERA !
hade jag haft råd hade jag lätt köpt den ! den släpps nu i oktober i sverige och kommer då kosta mellan 5500-6500kr, lite väl saftigt för mig, men lugn bara lugn mina läsare, snart kommer alla märken göra 3d kameror och då går dom ner i pris och då jäklar köper jag en !



Världens första 3D-digitalkamerasystem som inte kräver specialglasögon

Världens första 3D-digitalkamerasystem som inte kräver specialglasögon är här. Med den banbrytande bildteknologin FinePix Real 3D System lanseras nu 3D-kameran FinePix Real 3D W1 och bildramen FinePix Real 3D V1.

3D-fotografering
För att få fram en 3D-bild läggs två bilder samman. FinePix Real 3D W1 består därför av två Fujinon-objektiv, kända för sin höga upplösning och utsökta återgivning. De två bilderna läggs samman och synkroniserar fokus, ljusstyrka och nyanser. Informationen blandas till en symmetrisk bild, vare sig det är stillbild eller film.

För att skydda de bägge objektiven är FinePix Real 3D W1 kamerahus i robust aluminium.

Kreativa möjligheter
3D-kameran ger dig möjlighet att justera inställningarna beroende på vilket motiv som fotograferas. Du kan redigera 3D-bilderna, vilket är bra för bilder tagna med lång zoom eller med makro, där 3D-effekten kan bli för liten eller för stor.

2D-fotografering
Man ska inte glömma det faktum att denna kamera också medför nya möjligheter till 2D-fotografering. Du kan dra nytta av det faktum att detta faktiskt är två digitalkameror i ett. Du kan ta två bilder av samma motiv och i samma ögonblick men med olika inställningar, en med zoom och en med vidvinkel. Du kan också välja färg/svartvitt eller olika ljuskänslighet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0