Den där fåtöljen

Igår började jag med projekt "klä om en fåtölj som mest troligt djävulen skapat". Klädde av den, klippte, skar och sprättade lös alla delar för att få ut måtten, haha trodde jag att det skulle gå bra? Kan inte förstå hur min syslöjdslärare kunde påstå att jag var duktig på att sy, hela kvällen ekade hennes "kanten på pressarfoten följer kanten på tyget" och jag kände mig lite farlig när jag körde alldeles för fort och kände "living on the edge, fan va bra det här blir", nu kan jag säga att det var inte så coolt och jag var inte lika kaxig när jag insåg att det ser förjävligt ut. Men skam den som ger sig, ikväll ska jag göra allt i min makt för att få det att se bra ut. 
 
Jag måste nog skaffa en helig sax som syslöjdsläraren hade, jag minns hon hade den i ett snöre runt halsen och INGEN fick låna den, det är den som hör att man lyckas. Jag är helt övertygad! 
 Nä efter igår så kom jag ihåg varför jag ställt symaskinen längst in i garderoben och låtit den damma igen. 
 


 
 


Kommentarer
Häxan

:)
Jag testar ju allt jag ska göra i gammalt lakan först...
Innan jag vågar mig på att klippa i det "dyra" tyget som var tänkt från början. Det går åt mer tid och jobb.. ja men... du kan göra alla misstag då och rätta till på det tyget du ska ha sen.
Tyg sax... Ett måste om man håller på med tyg!
Har haft 2 i mitt liv. den första höll i 25 år
Har precis köpt en ny och den gick på mellan 180/325:- och är värt alla 10-öringar i världen.
Men klipp ALDRIG papper med den då e det kört.

Fixade fö en ny billig-sax till köket också bara för att den gamla fick vara till papper och den nya klippa i plast... det var lönlöst att ens försöka med den gamla.

Svar: Jo jag har några riktigt bra tygsaxar från svärmor som enbart får användas till tyg. Dom blir verkligen förstörda direkt annars!

Tack för tipset! Vi får väl se vart detta slutar ;)
Johanna

2013-09-12 @ 09:03:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0