Sov i ro ❤️


I stillhet lämnade du oss, ett fridfullt farväl. 
Du tog dina sista andetag precis när natt övergick till morgon.
Jag strök dig försiktigt över kinden och viskade; nu är du fri, sov i ro. 

Dagen är kall, en kall januarimorgon men solen tränger sig fram och jag tänker att det är ditt sätt att visa att nu är du fri. Dit du kommit finns bara möjligheter, där får du vara i skogen, bygga uppfinningar & träffa dina nära & kära som väntat på dig så länge däruppe. Deras evighet med dig startar nu och vi kommer mötas igen, utan ålder & krämpor som stoppar oss.

Sov i ro morfar lilla❤️


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Hur lång är en evighet?

Det beror nog på, Fjärilen som bara lever för en kort stund eller Sköldpaddan som lever i över 100år. Eller Minnen som lever föralltid. 

93 år kan kännas som en evighet Morfar, ditt bagage är så fullt med minnen, glädje och även sorg. Ibland har det nog varit en tung väska att bära och tanken slår mig hur lite man egentligen vet om en människas liv. 

I nästan 32år har jag haft dig i mitt liv. Min morfar, Sten-Roland med cowboyhatt och myror i benen. Nyfiken i en strut och ett otroligt stort hjärta. Du var helt övertygad om att allt, verkligen allt gick att laga med silvertejp & ståltråd, men det här Morfar, det kan varken silvertejp eller ståltråd fixa. 

Allting har en början och allting har ett slut, även livet. Fastän du fått leva hela ditt liv, ett långt liv, så ville jag inget mer än att du skulle få leva hela mitt liv. 

Din evighet varade i nästan 94år. En evighet som kanske känts lång, men för mig alldeles för kort. 


"Du var ung en gång för längesen, en flottare med färg..." 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0