Andreas 30år

Då var det söndag, igår hade jag ordnat 30årsfest för Andreas som fyller år på onsdag. Så hela veckan har jag smygit, fixat och hållt på.


Lördagen började med att klockan ett försökte jag få in Andreas i duschen, efter lite lirkande då lurade jag honom att vi skulle ta en varm dusch, han gick och slog igång duschen och jag sprang panikartat och låste alla dörrar till alla rum i huset, tog hans mobiltelefon, lade fram kläder, en väska och en lapp på bordet och åkte iväg.

Andreas kom ut ur duschen efter ett tag, självklart irriterad över att jag inte var hemma och inte hade kommit för att duchat och insåg att alla dörrar var låsta, inga kläder, skor eller annat fanns att tillgå i huset förutom dom som låg på bordet då allt var inlåst, inte ens ett par handskar fanns. kläderna som låg framme var dubbla underställ, min onepiece (rosa&lila), en väst där det stor "Jag fyller  30år", en ful grön mössa, skidsockar och arbetsskor.

Lappen löd på ett ungefär
: "du har nu 20 minuter på dig att klä på dig kläderna och bege dig ut till vägen och vänta på din chafför. Ta med dig väskan då den är det viktigaste du har. Du kommer att tilldelas en ny lapp av chaffören. Ps. Grattis i förskott"

Han åkte omkring i Älvsbyn med ögonbindel bland olika chafförer för att bli förvirrad och hela tiden vänta på poängen, han tolkade bakom skoter till Kanis på bob med onepiece och hockeyhandskar, handlade på OK och var allmänt förvirrad för att slutligen komma hem och bli firade av ca 15personer, leka lekar, äta mat och ha det riktigt trevligt.

Andreas var jättenöjd, vilket är huvudsaken :)

Jag är faktiskt riktigt nöjd över gårdagen, jag ordnade allting själv, fixade och trixade och lyckades få en lyckad dag och kväll.
Det finns ca 10st filmklipp från kvällen som jag är tveksam till om jag vill se
;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0