Cruising i Älvsbyn

På lördag vaknas det cruising i älvsbyn,
det är hur bra som helst och då spelar det ingen roll om man gillar bilar eller inte.

Jag är inte alls intresserad av bilar, har aldrig varit och kommer aldrig att bli, men jag tycker det är hur roligt som helst att det nångång går att göra något i denna lilla by.
Såklart finns det gnällkäppar som gnäller över allting, att det kommer bli fylla, bråk och allt sådant. Men man kan väl inte tänka så hela tiden heller?!
För om vi skulle tänka så skulle vi vara tvungen att sluta fira valborg (varning för fylla, spec bland ungdomar), midsommar (ännu mer varning för fylla), nyårsafton (åhnej, massa raketer). Jag menar, bara för att man inte är intresserad av bilar, eller att ragga så är det väl kul att det händer något?
Eller vill folk verkligen att älvsbyn ska vara tyst som i graven?! Att alla ungdomar och yngre människor flyttar härifrån för att det inte finns något mera än storforsen som faktiskt inte är så imponerande efter alla dessa år.

För älvsbyn är egentligen en fin by, det är bara det att ingen tar tummen ur röven och gör något, det vi en gång kallade rallarsvängen består numera av ett enda öltält, sen inget mera.
Och om någon mot förmodan tar tummen ur röven och försöker göra något, ja då ska det gnällas, det ska bli sura miner och du får inte göra det..

Alla surkärringar och bittra gubbar borde ta sitt pick och pack, flytta 40mil rätt ut i skogen det där knappt finns rinnande vatten, sätta sig på sin altan och lösa sitt korsord i tystnad.


Eller har jag fel ?


Kommentarer
Mallan Ballan:)

Jag tycker du har rätt:)

2011-05-19 @ 16:29:29
Johanna ♥ Mamma till Ella

Okey : ) Tänkte bara om det var det huset som jag tänkte på, fast då är det inte det för de ligger ute : )

2011-05-19 @ 21:11:24
URL: http://johanaj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0