Hiss&Diss

Älvsbyn! Fan allvarligt älvsbyn, om vi nu ska försöka få människor att vilja bo hära, vilja vistas hära nån jävla gång under året så kan man väl försöka anordna nånting?! Till helgen är det tivoli lördag och söndag, för några helger sedan var det ett öltält och inget mera, helgen innan det var det spelning i Lomtjärn, varför i hela fridens namn slår man inte ihop allting? Marknad, spelningar, tivoli, öltält som alla andra byar/kommuner gör, det drar folk och det blir mera städat, faktiskt.. när man blandar vuxna med ungdomar är det betydligt lugnare än när det bara är tivoli för då är alla snorungar ute och super sig asfulla. Nä fyfan Älvsbyn, prova engagera er nån jävla gång !

Hösthelvetet! det är inte att jag egentligen hatar hösten, det kan vara mysigt med mörkt ute och fortfarande varmt, men hösten innebär att det är så liten bit kvar till vintern, denna eviga, äckliga kyla, snö och jag hatar vinter!

Folk som tror dom är mogna, bara för att man skaffar barn eller väntar barn så blev man inte helt plöstligt världens mest intelligenta människa eller så jävla mogen, tyvärr! Jag påstår inte att jag är mogen, jag beter mig inte moget förutom när jag måste, vilket betyder typ på jobben, så jag säger inte att jag är mogen (kom ihåg det), utan jag stör mig på människor som tror dom är mogna.. Kom inte och tro att ni har gått och fått hög IQ och tro er veta allting bara för att ni vet hur man får en unge till världen, i många fall visar det brist på eran intelligens när ni skaffar barn och ingen har någon inkomst, jag har frågat det förr och frågar igen, hur ska ni kunna försörja barn om ni inte har råd att försörja er själv från början?! Och hur kan man skaffa barn med en människa man knappt känner, bara en simpel fråga ?! Jag är jätteglad för dom människor som skaffar barn som har ett bra förhållande, en trygg ekonomi och en bra grund, men för er andra som tror att ni är vuxna, nä jag är inte glad för eran skull, den enda jag bryr mig om är era barn för jag tycker att alla barn är värdiga en trygg och bra uppväxt!

Skolan! Snart börjar skolan om och till veckan ska jag gå och se om rektorn har fått högre IQ nu efter sommaren eller om han fortfarande tycker att han ska dela upp mina kurser så att jag inte blir klar undersköterska förrens NÄSTA jävla jul! jag vill inte gå skolaaa!

Augusti! den här månaden innebär en bra lön, vilket innebär en bra månad nästa månad :)

Ledighet! ingen är lyckligare än jag att få vara ledig ett litet tag, det känns otroligt skönt att hinna göra lite saker här hemma, vara lite med vänner (dom som hör av sig vill säga, jag har slutat ringa folk som aldrig ringer mig) och bara njuta av ledighet, det är så underbart !

Roadtrip! helt fantastiskt, behöver inte alls bli dyrt och det är så himla mysigt !

 



Kommentarer
Johanna ♥

Hoppas du inte menar mig när det gäller barn : )

2010-08-11 @ 21:56:49
URL: http://johanaj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0