Valkampanj


Igår så kallade jag till familjemöte med tanke på årets val så skulle jag berätta lite om mina ståndpunkter. Jag bad alla kallade att komma i finkläder, Lilly kom i träningsoverall och med bara en socka, in kom hon krypandes och hade redan innan mötet väldigt mycket att lägga till, så som hej, mamma, äta och där.. Jag försökte förklara för henne att nu var det slut på att äta skräp från golvet, slita ner saker från bord och att tv-dosan får hon inneha när hon blir myndig.. Sova ska göras på nätterna och barn under 1m ska definitivt inte vara uppe när canal+ byter till "vuxentv", vid det här laget stod hon bredvid vägguttaget, hånskrattade åt sin mamma och var en rebell.. Hon sa även bappa däääää och petade sig i näsan, jag konstaterade att pappan i huset saknades vid mötet, nåja i detta hus är majoriteten tjejer så hans röst var inte relevant i detta fall, han får skicka in ett medborgarförslag om han vill göra sin röst hörd. 

Mötet fortsatte och nästa punkt på dagordningen handlade om Lillys utveckling. Förklarade att det var strängt förbjudet att ta sina första steg på egen hand utan att mamma och/eller pappa var med och hade filmkameran i högsta hugg. Lilly tog hennes lilla vagn, kastade tutten på golvet och gick iväg..

Kan inte påstå att jag fick särskilt bra respons och tror inte jag får många väljare i nästa valkampanj. Efter mötet så gick Lilly till sitt rum, för att påväg dit hinna äta dammtussar, titta i toastolen och slita av sig sin andra socka.. 
Härmed förklarar jag mötet avslutat! 


Kommentarer
Johanna

Haha! Du är rolig du!

2014-01-03 @ 17:26:53
URL: http://johanaj.blogg.se
Suan

Haha..så kul!! Du skriver så bra så man kan rent se det framför sig! Trevlig helg!

2014-01-03 @ 21:54:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0