Det närmar sig!

Imorgon är det bara en vecka kvar tills vi blir man och hustru. Tiden har verkligen gått fort och jag hoppas vi börjar ha allting klart. jag säger det igen, TUR vi ska ha ett litet bröllop, hur skulle jag annars hinna ordna allting?
 
Vi pratade redan förra sommaren om att gifta oss, men då skulle flera ur mannens släkt gifta sig och vi ville ha en egen sommar, inte gifta oss samtidigt som tre andra par. Nu gifte sig inte alla dom där paren av olika anledningar, men ändå. Så i år på alla hjärtans dag hade jag tänkt fria till honom, men vi hade då en liten bebis med kolik och den rätta tidpunken kom aldrig. Så på kvällen satt vi ute vid elden och grillade medans lillan tog en taktikvila i vagnet. Då berättar Andreas att han hade tänkt fria idag men att det inte kom något tillfälle, men det skulle ju jag göra säger jag. Det känns skönt att vi båda hade det i tankarna och att den ena inte säger ja bara för att, utan för att den verkligen vill..
 
Jag hade kunnat gifta mig mitt ute i skogen i mjukisbyxor, för mig spelar det inte så stor roll just när det kommer till bröllopet, huvudsaken är att jag får gifta mig med Andreas och att vi gör det för att vi vill dela resten av vårat liv tillsammans.. Alla pengar som ett stort bröllop kostar lägger jag hellre på familjen och huset, många resonerar annorlunda i och med att man oftast bara gifter sig en gång. Men jag lägger hellre pengarna på en resa eller som vi gjort i sommar, renovera och fixa på huset. Det är något bestående och något vi gillar..
 
Så länge man gifter sig av kärlek så spelar ingenting annat någon roll.
 


Kommentarer
Sara

Håller helt med dig! :) Många har åsikter, det kommer dom alltid ha, men huvudsaken man gifter sig av rätt anledning. Så resonerade vi också, men vet många som pratat om det och en del blev besvikna för dom inte blev bjudna eller för att dom inte fick komma på ceremonin (vi gifte oss ju borgerligt)varav ceremonin var bara några få på och sedan hade vi bröllopsfest (enkelt) i stugan med våra familjer och kompisar. :)

2013-08-02 @ 14:49:28
URL: http://saraah.blogg.se/
Tessan

Så spännande, nu är det nära :)

2013-08-02 @ 21:46:54
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0